AHLAN WASAHLAN SELAMAT DATANG WELCOME WILLKOMMEN

Monday, August 29, 2011

Salam Aidilfitri 1432 Hijrah

Esok semua umat Islam seluruh dunia akan menyambut hari mulia..Hari Raya Aidilfitri untuk thn nie..ketika ini semua rata2 nga wat persiapan raya dan owg2 bandar sumer da pulang berhari raya ke kampung...kat umah aku nie pon busy wat mcm2..tahun nie aku wat 4 jenis kuih raya iaitu Biskut Suji Cinta (errr...aku saje2 bg name nie..hehe), Biskut Nestum, Biskut Cornflakes dan Biskut Playgirl (haha..dpt name sempena Aqilah letak love2 yg bermaksud I Love U..Do I Love You..I Love You Too...) ha xke pelik ungkapan cinta kat biskut tu...hehehe...abah aku ckp sejak aku jadi cekgu pendidikan khas nie..aku da pandai masak..ye la wat biskut pon da reti ^_* hehe..biase la tu..aku cter kat aizym..xpercaye plak dier..ish..suke pndg rendah owg..grrr...Aqilah pon rajin wat kuih ni same2..mmg bgsla..kecik2 da rajin..leh tolong ummi wat kuih ^^,
ni la biskut 'Playgirl' haha
ni biskut playgirl yg baik
Biskut Nestum
Cornflakes campur madu & kacang
Biskut Suji Cintaku..hehe

" Selamat Hari Raya Aidilfitri"
Maaf Zahir dan Batin
(wat ank2 murid, nk duit raye tu..jemputla dtg umah kay)


Share/Bookmark

Saturday, August 13, 2011

Berbuka Puasa di Johan Tomyam Senawang =)

Rabu lepas 10 Ogos 2011..kengkawan aku geng gstt SMKBK amek surat tawaran kat JPNS..aku pon join, pastu kitowang bukak pose samer2 kat Johan Tomyam Senawang...mam2 kat ctu boleh thn gak mahal hargenyer..mam nasik lauk tomyam,paprik,kailan ikan masin,telur dadar,air oren..tuk 6 owg..harge lebih rm70...kak fizah (sponge),aida,aiza,ibar,beby,lizayu sumer dpt sambung kontrak kat SMKBK semule...huhu..cedih..aku & kak fizah akaun kat DUAM,razis kat DUMA...ari khamis dowang start ngaja da...arap2 kitowang sumer dpt la diserap menjadi guru terlatih seperti yg dijanjikan oleh TPM...bnyk pengorbanan da gstt satu malaysia lakukan..ader yg da dpt keje tetap, berenti...sbb nk kn profesion perguruan ini..termasuk la b da pun berenti jadik wartawan..
ibar & kak fify..geng se'gaduh'an
b & barbar
lmbt lagi berbuke nie
air jek baru sampai
ni npe pegang2 pipi ni?
tahniah..semuer dpt jadik cekgu lik
ibar & kak fizah gosip ape la kat blkg tu
kak fify..cerianyerrr


Share/Bookmark

Tuesday, August 9, 2011

My Birthday..masak pe ekz..

telur itik masak cili padi (separuh masak telur nie)
sayur campur daging

Semalam birthday aku...sambut dlm bulan puase xde la kek sumer...tp besh la gak..dpt sweet adiah dari beby,kwn,bekas ank murid & kakngah..thanx sumer..mmuah..semalam gak aku masak tuk berbuke satu menu besh iaitu telur itik separuh masak dgn cili padi & sayur cmpr (kowang mesti xbiase mam telur itik yg dimasak separuh masak) ramai owg xshuke..tp rashenyer ummm..dap..lekit2..cair2 sket...
Masak Cili Padi Telur Itik Separuh Masak
  • santan
  • cili padi da kisar cmpr kunyit
  • garam
  • minyak
  • telur itik
  • mangga muda
mcm biase wat kuah dulu, santan & cili padi tu dimasak sambil kacau2
kendian masukkan plak mangga muda
amek telur itik yg da dibasuh luar dier,kasi celup jek bape saat time kuah mendidik,angkat
pastu da siap,tutup sumer api..biarkn sejuk sket, letak la telur tadi
hasilnyer..telur itik separuh masak...

Sayur Campur Daging
  • lobak merah
  • bunga kobis
  • kobis
  • fish ball
  • daging & stok air daging
  • kicap
  • lada putih
  • tepung jagung bancuh dgn air
  • bawang merah/putih/halia
tumis bwg sumer..pastu masukkn daging & stok dier, kasi empuk daging..letak sket air masak,kicap,lada putih..masak2..pastu masukkan lobak merah,kobis bunge,fish ball & last skali kobis tu..masak jap..angkat

hehe..pandai aku masak ^^,
(thanx beby 4 ur sweet birthday gift..sgt2 sweet ^_*)


Share/Bookmark

Friday, August 5, 2011

GSTT CFS


Jawatan GSTT CFS yg ditawarkan kepada kitowang geng2 gstt & semuer gstt yg layak..iaitu syaratnyer mestila berkhidmat 2 tahun ke atas dan ader kontrak pada tahun 2010. So member2 aku seperti kak fizah (sponge fify),aida,aiza,lizayu,iqbar,razis,kak fizah akaun,aku & gak b (aizim) dpt tawaran nie..Alhamdulillah...Untuk batch pertame aku,razis,kak fizah akaun sbb kitowang sdg berkhidmat thn nie dpt surat tawaran minggu lps, Rabu dpn lak baru dak2 lain yg bkn sdg berkhidmat tu..sudah tentunyer ini satu berita gembira wat golongan gstt mcm kitowang mengenai apa yang TPM umumkan pada Isnin lps iaitu seramai 972 owg gstt cfs akan diberi kursus perguruan di IPTA pada bulan Disember ini dan bakinya seramai 2821 owg lagi gstt cfs akn diberi kursus perguruan di IPG Januari thn depan...dak ijazah 18 bulan & yg xde ijazah 66 bulan,masih ramai baki2 gstt yg lom dpt kursus ini seperti qazreen,mila dan lain2..tp TPM ckp yg lain pon masih berpeluang selepas dowang menyerap secara berperingkat...semoga kiter sumer dpt membuktikan bahawa kter mampu menjadi seorang pendidik yg berkualiti ^^,


Share/Bookmark

Thursday, August 4, 2011

Beribu Sesalan =(


Ku susuri malam ini

Yang tidak berbintang sunyi sepi

Juga rembulan dah menghilang

Dalam kelam ku sendiri

Ku mencari hembus bayu

Yang selalu berbisik madah rindu

Kini membisu dalam sayu

Tidak ku temu suaramu

Kekasihku di jalanan yang berliku

Di saat ku perlukanmu

Tertutup jua segalanya terhadapmu

Di sini ku tersedu-sedu

Setelah cinta pergi

Ku mengusung duka ini diiringi

Kisah janji dimungkiri lagi

Kekasihku di jalanan yang berliku

Di saat ku perlukanmu

Tertutup jua segalanya terhadapmu

Di sini ku tersedu-sedu

Setelah cinta pergi

Ku mengusung duka ini

Diiringi

Kisah janji dimungkiri

Sia-sia ku Mencintaimu

Setia padamu

Percayakanmu

Sebak dadaku

Retak hatiku

Luka jiwaku dihiris pilu

Beribu sesalanku


Share/Bookmark

Monday, August 1, 2011

Isu GSTT hangat mcm bola

Gmbr2 time besday en aizim(my beby..hehe)yg ke 24 thn dulu time kitowang masih ramai jadi gstt kat smkbk..skrg isu gstt hangat kembali diperkatekan...masing2 nk kn diserap seperti mane yg KPM janjikan..maka wujud la persatuan gstt kat blog2 & fb termasuk yg berdaftar sumer


gadis2 GSTT smkbk~geng2 gstt kitowang & skrg lizayu & suhela da kawen
azwan plak GST (guru terlatih dari UPSI) yg lain2 GSTT da dpt keje lain sbb xdpt sambung kontrak gstt thn lps..ade gak yg masih menganggur..yg pempuan kawen la..hehe..
razis antara yg dpt CFS termasuk aku & kak hafizah akaun..sbb kitowang gstt yg berkhidmat thn nie
geng gstt smkbk 2009-2010

Hmm..skrg nga kecoh sal isu gstt..golongan warga pendidik mcm aku & kwn2 aku la...geng gstt termasuk la kwn2 aku kat u dulu ramai yg jadi gstt..persoalannyer skrg, semuer menuntut janji kerajaan untuk menyerap warga gstt yg pernah berkhidmat 2 tahun lebih...baru2 nie kuar lagi berite mengenai 13k gstt akan diserap..wal hal nyer masih lom lagi tindakan dibuat,mungkin berperingkat..yg golongan GST plak (dak2 yg amek edu time ijazah xpun yg sdg belajar kat maktab atau u tuk jadik cekgu terlatih) mule xpuas hati ble dgr berite gstt nk diserap...kowang nie..xfikir positif la, kowang tu da ade pengiktirafan, da ader ijazah pendidikan..lain la kitowang yg gstt nie..ader ijazah bkn pendidikan tapi da pengalaman ngaja bertahun2..so masing2 mmg layak & jgn la pertikaikan rezeki masing2..hmm..ade ke kiter gstt ni diumpamakan sbg 'kera'???awat sampai gtu...
Ni pasal GSTT CFS plak yg baru2 ni ditawarakn kpd gstt & bekas gstt yg hanye pernah berkhidmat untuk thn nie, ramai yg salah sangke ingat ini la tawaran penyerapan oleh kpm tu..padahal GSTT CFS nie hanye untuk memberi kontrak sehingga hujung tahun dan diberi kelebihan tidak akan diterminate kalau ader guru posting (GST yg terlatih tu) masuk bulan 8/9 nie..tu jek..GSTT CFS gak xakan diberi gaji time cuti penggal & tiada elaun mcm GSTT biase..so jgn la mengamuk xtentu pasal...sabar2 kay warga pendidik sumer..


Share/Bookmark
Related Posts with Thumbnails