AHLAN WASAHLAN SELAMAT DATANG WELCOME WILLKOMMEN

Monday, May 30, 2011

Juara Mentor Salma

hazama & azri af 9
erra & protege nyer salma..juara baru
balas time silent comedy..besh

Arini aku leh ngantuk sgt..aku bgn2 jek tdo, da nk umum sape pemenang mentor da...hehe..kowang bygkn la, aku mane penah tgk pun mentor nie..final ni la aku nk layan..baru la aku kenal sape salma tu sang juaranyer, selame nie dgr citer jek...shiha tempat ke 2(aku ingat sgt shiha nie time prelude af3 dulu, dier tak dpt masuk, berjaye gak dier tonjolkan bakat dier kat mentor plak)

Bnyk program realiti da sampai kemuncak...af9 pon da nk abes..skrg da masuk minggu ke 9, juga aku rashe kurang auranyer...tp aku start follow sejak hazama (dak prelude af4 dulu, juge penyanyi sandaran M.U.H) masuk dlm kezutan operasi gugur pelajar yg xberpotensi...hazama nie mmg besh la...patot dari af4 dier masuk, jadi juara ganti faizal juara yg fake tu,hehe...so skrg aku tgk dier nie berentap sengit dgn fina (jugak masuk dlm operasi gugur)...tp kalo dlm undian hazama tinggi, tenaga pengajar plak pilih fina..fina lebih markah tuk dpt imuniti tewus ke final..(fiky ckp muke fina mcm akilah ank buah aku tu..hehe)paling penting nera beby da tersingkirrr..haha..tula b sokong pempuan cantik jek, owg tgk bakat la..wek

Maharaja lawak plak..my balas da tersingkir..uhuhu..seperti dijangke la...r2 plak yg dpt masuk, walopun tersingkir awal...pape pon balas pon da cukup hepi da sampai minggu ke 9, jozan still besh...aku xnk jambu wei jadi maharaja lawak...skrg aku tgk jambu jek juri shuke


Share/Bookmark

Sunday, May 29, 2011

Selamat Pengantin Baru Sue & Leez

mkn suap2 buah tembikai leez & mael
leez & mael
pengantin adik badik...adik leez & leez
sue & wan (time nie aku pengapit,hehe..amek aura)juge tema merah..kak fizah dtg ngan family,aku dtg ngan aizim n aida ikot same, iqbar xdpt dtg..ader bisnes

Musim cuti persekolahan bermula, bnyk kenduri2 kawen..gtu gak dgn geng gstt iaitu suhela & lizayu yg baru jek menempuh hari bahagia..ikatan perkahwinan yg sah...aku lps jek lik skola aritu, p sban dgn aizim beli hadih dowang..& cari sket la brg2 baru..maklumla baru dpt gaji terkumpul...hehe..
Sabtu sue & wan, ahad plak leez & mael..
Tahniah kwn2ku..semoga berbahagia hendaknyer selame2nyer...
Cpt2 dpt baby kay...hehe


Share/Bookmark

Saturday, May 21, 2011

Nabil Kurang Ajar?

peserta maharaja lawak minggu lps(silent comedy)..time nie aku shuke lawak balas,jozan,sepah

Maharaja Lawak skrg da makin hangat..sbb da masuk minggu ke 8, & mlm td juara RL musim ke 5 telah pun tersingkir seperti dijangka.. & R2 da masuk lik hasil undian masuk melalui FB...minggu dpn mungkin balas tersingkir kalo masih wat lawak di takuk lame (walopun aku minat dowang nie,huhu)

Ader 6 peserta lagi meneruskan perjuangan, Jozan,Sepah,Nabil,Jambu,Balas & R2..mlm td wat pertame kali nabil masuk bottom 3 sbb menunjukkn persembahan yg ala kadar saje xseperti sblm2 nie yg nmpk kekreatifannyer.. & pengkritik Ahmad Idham wat ayat minggu dpn nabil tersingkir mungkin sekadar gurauan & menimbulkn kontroversi dikalangan peminat & pengutuk nabil kat fb, ditambh gaya nabil yg seolah2 kurang ajar kater pengutuknyer bile diumumkn 3 terbawah..hmm..ntah, aku rase xnmpk lak mane kurang ajarnyer.. & aku tetap rase nabil berbakat besar kalo xdicampur adukkn dgn hal2 peribadi dier la sebelum nie...

Nabil,owg nogori den, arap wake up kayyy..bgn nabil, tunjukkn bakat ko..

Sepah lak still maintain..xpenah xmenjadi..mlm td persembhan terbaek

Jozan plak turun naik da..walo kdg2 ader yg xbesh..pastu besh lik

Jambu peberet skrg...hmm..aku xminat jambu nie,aku rashe dowang ni wat lawak lebih pade fizikal dowang jek

Balas plak..still de lawak double meaning..xde perubahan,tp lawak dier yg minggu lps sal laki bini tu besh gak


Share/Bookmark

Monday, May 16, 2011

Epi Teacher's Day~ Guru Penjana Transformasi Pendidikan Negara


bear & kad zul..ehehe..aku puji2 dier,siap malu2 golek2 atas lantai lagik..
16 Mei..sambutan hari guru kat Malaysia... & seperti biasa ader sambutan perayaan nie kat skola..gtu gak kat DUAM tadik..walopun serba sederhana..itu xpenting, yg penting profesion perguruan itu sendiri, bagaimana seorang guru seperti aku & guru2 semalaysia menggunakan sebaik2 amanah yg diberi dlm mendidik anak bangsa ke arah yg lebih berkualiti dari segenap segi...tentang sambutan..mmg agak berbeza sket la kalo ngaja di kelas2 pendidikan khas nie...xla semeriah time aku ngaja budak2 biasa..kdg2 dowang pun xingat tarikh hari guru nie...hehe..tp tadik aku terharu la..zul bg aku kad & bear..dgn ucapan..xsangke..zul yg blaja tulis & baca tu boleh terfikir tentang hari guru & pandai menghargai..& zul ckp dier nk jadik budak baik pasni..ehehe..bgs2 zul...
"SELAMAT HARI GURU PADA CEKGU-CEKGU DARI SK BATU KIKIR,SMKA SHAMS...& RAKAN-RAKAN GURU SEPERJUANGAN..TERMASUK KWN2 GSTT...JUGA FAMILY AKU SENDIRI..ABAH (CIKGU IBRAHIM),KAKNGAH & KAK NISAH"
Guru Penjana Transformasi Pendidikan Negara


Share/Bookmark

Tuesday, May 10, 2011

Cekgu Releks la cekgu


"cekgu releks la cekgu" kate ank2 murid aku kat pend khas biler mana skrg nie bnyk aku sensorang jek cekgu kat pend khas..aimi bnyk tugasan kat luar, kak fizah plak mc hampir seminggu lebih sbb sakit mate...uhuhu..aku plak jenis kelam kabut..biler aimi pesan wat keje itu ini, aku wat mcm kelam kabut..da biase pangai gtu..dah tu ank2 murid aku pasan plak..time mase free aku bgla dowang nonton dvd citer2 yg ade unsur2 moral sket mcm kartun2 omputih..ice age la,wild la...pastu suh dowang citer kn lik...pastu aku penuhi gak dgn aktiviti nyanyian, print lirik, lagu kanak2 omputih, suh nyanyi, translate, jwb soklan...
hmm..esok sukan peringkat daerah..smkduam mengasingkan kitowang yg pend khas nie dgn aliran perdana..sape2 dlm bidang perguruan nie faham2 jekla...name jek under satu pengurusan, tp hampir semuer kitowang (pend khas) sendirik uruskan..dari bwk dak2 pi sukan, nk kasi pinjam avanza pun payah...nk pinjam PA sistem pun xtlg, nk pinjam satu cekgu sukan aliran perdana pun x bg..ish ish..kdg2 pihak pentadbir pun fikir tugas kitowang kat pend khas nie mudah..yela ank murid sikit..dowang bkn fhm pon beban tugas kerje cekgu2 pend khas nie...ank tiri tol la...
grrrr...


Share/Bookmark

Friday, May 6, 2011

GSTT...join nie


Sebuah blog Persatuan GSTT Malaysia...ramai2..bekas2 gstt & gstt yg masih berkhidmat join persatuan nie...objektif persatuan nie untuk membela nasib golongan GSTT di negare kiter nie...
GSTT = Guru Sandaran Tidak Terlatih


Share/Bookmark
Related Posts with Thumbnails