AHLAN WASAHLAN SELAMAT DATANG WELCOME WILLKOMMEN

Thursday, March 17, 2011

Jom Kawen!! hehe...

hantaran zaman teknologi streamyx,unifi gni..hehe...

Aha entri nie bkn sal aku ajak kawen lorr...hehe..tp aku nk ucap tahniah kat member2 aku yg baru jek pas kawen time cuti skola nie antaranya haizul hazri ank buah acik jiran sebelah umah aku yg mane x-classmate aku time kat skola dulu...aku ingat lagik time skola, dak nie ader peminat dier dari dak junior dorm aku..haha..time tu aku jadik posmen dowang..minggu lps da kawen ko haizul...muker tetap nmpk mcm bdk2..n azwan atau namer sebenar nurul azwan(dulu dak praktikal smkbk tahun 2009) pastu posting kat skola smkbk gak tu yg baru jek nikah sabtu lepas dgn tunangnyer ijan..n kenduri kat umah dier plak sabtu nie..semalam athiroh mohd isa,roommate aku time kat uum last semester nie msg aku mintak alamat nk anta kad kawen dier plak..tiroh2...tingat aku, ko nie dulu kalo citer sal lelaki xla nmpk sgt yeye..ala2 skema jek..tp ko kawen dulu...yati ader ajak aku n yana pi jitra nun..umang ai..kos xmencukupi la...wish jek la,nk pi bahau pon berkirer2 kos minyak keter aku nie..besh kan dapat kawen tu..baru la tmbh matang n blaja bertanggungjawab (kukui..ayat ni bkn gatal nk bernikah ekz..saje jekkk...)

Antara hikmah perkahwinan :-

  • Cara yang halal untuk menyalurkan nafsu seks melalui ini manakala perzinaan liwat dan pelacuran sebagainya dapat dielakkan.
  • Untuk memperoleh ketenangan hidup, kasih sayang dan ketenteraman
  • Memelihara kesucian diri
  • Melaksanakan tuntutan syariat
  • Menjaga keturunan
  • Sebagai media pendidikan: Islam begitu teliti dalam menyediakan persekitaran yang sihat bagi membesarkan anak-anak.Kanak-kanak yang dibesarkan tanpa perhubungan ibu bapa akan memudahkan si anak terjerumus dalam kegiatan tidak bermoral. Oleh itu, institusi kekeluargaan yang disyorkan Islam dilihat medium yang sesuai sebagai petunjuk dan pedoman kepada anak-anak
  • Mewujudkan kerjasama dan tanggungjawab
  • Dapat mengeratkan silaturahim

So, sape yg da mampu tu..ckp la kat pasangan 'jom kawen!!' hehe..


Share/Bookmark
Related Posts with Thumbnails