AHLAN WASAHLAN SELAMAT DATANG WELCOME WILLKOMMEN

Friday, February 18, 2011

3 Dara Pingitan

Kowang kenal tak 3 pempuan nie???

dari kiri :awa,noi,esah
Owh..entri aku kali nie aku nk citer sal kartun atau lebih tepat komik '3 dara pingitan' karya cabai...sape2 yg lahir area2 80-an musti kenal punyer, kartun nie dulu dalam majalah gila-gila, popular tahun 90an la..time aku skola rendah dulu..gila-gila glamer sblm majalah ujang, yela ujang pon dari majalah gila-gila gakz...
Cabai ni kartunis pempuan tau...dier gak kakak kepade Ajin, penyanyi kumpulan Blackrose (penantian~kowang dak2 mude penah gak dgr lagu nie kn??) slalu kuar radio sampai skrg..
Aku peminat setia komik2 nie...paling bnyk komik doraemon la..hehe, pastu mcm ujang,aku budak minang,aca aku beli koleksi..xketinggalan 3 dara pingitan nie..koleksi dier xsilap aku tahun 2008 dulu kuar cetakan terbaru, aku dah ader dah jilid 1 & 2..amat menarik bg sape2 nk mengetahui kesah2 gadis kampung di satu ketika tahun 90an tau...
Watak-watak utama dalam citer nie ialah
Awa : gadis kecil molek, xlulus2 SRP (time zmn dulu dipanggil SRP, skrg PMR) berambut ala2 afro
Noi : gadis gempal yg sekolah setakat darjah 6 jek...tapi ader boyfriend namer sahak
Esah : gadis bertudung skaf nie penah amek SPM 3x..tp failed manjang..hehe..
Jai : kawan lelaki dowang nie, anak manje atuk n nenek dier..duk kampung ngan dowang la
So, bg aku, dak2 zaman skrg better bacer majalah gni, ader pengajaran leh diamek...bkn setakat hiburan semater, n aku xpasti plak zaman skrg nie..kartun ape yg besh ekzz??ntah mcm da kureng jekkkk
sokongla karya-karya Malaysia..dari kartun,komik,lagu,filem,bola & mcm2 lagikkk..ehehehe


Share/Bookmark

4 comments:

faizul said...

waaa... masih ingat segala details karakter diorang ek... sama la ngan aku sbb dulu gila-gila ni xde saingan so majalah diorg ni meletop habis..

p@kcikLie said...

GG..memang best..aku mmg minat sangat bacanya..

siti maryam said...

Mcmana nk dptkan lagi komik ni?

siti maryam said...

Mcmana nk dptkan lagi komik ni?

Related Posts with Thumbnails