AHLAN WASAHLAN SELAMAT DATANG WELCOME WILLKOMMEN

Saturday, January 29, 2011

Tempe Cili Api Den

tempe goreng cili api, sodap nie, walo hampir hangus sket...haha

Uhuhuhu...dapur aku hampir terbakar hangus..biler api marak naik..gara-gara pas aku goreng tempe (lauk peberet aku tu) api gas aku xtutup abes...punyer la pyh nk padam api, takut menyambar kat tempat lain jek...Alhamdulillah mak aku tau care nk padam api, basahkan tuala mandi tu, tewus lempar ke arah kuali yg marak api nyerr tu...abis sudip, kuali itam legam...gabra aku..2 kali da aku wat gni, dulu time duk serumah ngan yati, kunun2 rajin nk masak...marak gak kt bilik sewa aku tu..uhuhu...

Sekarang kn, aku rajin nk masak macam2...tgk resepi mak, xsangke plak terkene gni, tewuk aku kene bebel ngan mak aku...

Ayah aku lik jek dari masjid..tewus tanye "ni kenapo nie?asap banyak..sudip hitam da tercampak"...mak aku jwb "ha tanyo la kak teh tuuuu..sumo kojo dio"..uhuhu

Pastu mak aku jerit sekalik lagik "ebi bawak lari ikan bilis!!"... muke selamber kucing aku tu memamah ikan bilis yg nk masak dgn goreng sayur tu...oceh


Share/Bookmark

4 comments:

Nurul a.k.a Riko said...

sedapnyer tempe goreng cili api nie...kalo makan nasi panas mmg terangkat kan.

Qistina Filzah said...

yup, besh sgt..sy mmg shuke tempe goreng, sy baru nk pandai2 masak ni ..hehe, dulu pemalas...

maksu said...

hehe..entri ni leh msk raja lawak ar kak.. :) w/pun ada sikit tragedi di situ.. :))

Qistina Filzah said...

hehe...leh gak bg idea kat peserta raja lawak nie kn?hehe

Related Posts with Thumbnails