AHLAN WASAHLAN SELAMAT DATANG WELCOME WILLKOMMEN

Sunday, June 27, 2010

Hari Guru Peringkat N9

yela...nk citer sal skola xder prog, ha nie la ader prog da..

Mlm td ader sambutan hari guru peringkat n9 kat padang mps seremban...semua guru di negeri sembilan dijemput hadir..kirer2 mengumpulkan 14ribu guru bygkn??kitowang cekgu2 skola batu kikir ader yg naik bas & ader yg naik kerete...yg naik bas termasukla aku,kak fizah,iqbar,aizim,kak ayu & husband,kak yati & anknyer mira,kak ecah & bebrape owg lagik...tp bas xpenuh pon...sampai2 da kul 6.45ptg gitu, rayau parkson jap...pastu pi solat maghrib..umang ai..mmg berhimpit2...mcm yg mak citer kat mina tu...kat kaki lima tiap tingkat parkson pon ader yg solat...pas maghrib majlis bermuler...ader bnyk khemah ikot sekolah...of coz memboringkn gak...terbyg2 world cup kat umah nk start da korea vs uruguay,kitowang slambe badak jek mkn dulu tanpe disuruh...& mawi wat persembhn...mmg la owg kater aura mawi da ilang, tp ramai gak cekgu2 ke depan pentas, memanggil2 namer mawi...menyanyi samer2...salam2 mawi, bergmbr dgn mawi...haha...sampai luper status seorang guru tu....aku pon pi gak kat dpn pentas,aku & kengkwn pi jek, amek gmbr....xderla salam2 mawi der,pastu kebetulan lalu belakang pentas, khemah mawi terbukak, masuk amek gmbr dier lagik, mira bergambar (dier bkn cekgu, dier ank murid)"cekgu, kalo shahir dtg la..mcmane agaknyer??" tny mira senyum simpul ^^, (* semuer perkara dikomen owg..mcm kitowg mkn dulu sblm dijemput, maner la tau tetiber ader plak pengacara ckp "jemput mkn" ^^, makanan da dihidang dpn mater, dlm program mkn kul 8.45...so kompemla kitowang terus mkn...perut masuk angin da..naik bas dari petang, dari umah lagik kul baper...jgn la perkara mkn mcm ni pon nk jadik isu...ayooo)


Share/Bookmark

19 comments:

Anonymous said...

salam...aduhai cikgu!!!!!!!! buat malu kwn2 je cikgu nie. 1malaysia kutuk cikgu negeri sembilan. mak ayah sendiri pun tak tentu lagi kita nak berebut amik gambar nie jumpa je mawi habis berkerumun. dah dgn aku skali terpalit. CIKGU-CIKGU NEGERI SEMBILAN TAK TAU MALU...seekor kerbau berkubang habis semua terpalit lumpur...sebab nila setitik rosak susu sebelanga. klu ada lagi program mcm nie lepas nie, elok le cikgu ke masjid negeri tu haaaa...solat isya dulu. mana tau ada rasa malu sikit.....

Anonymous said...

ni la rupa nya guru2 yang langsung tak tau protokol majlis rasmi...
memalukan kaum guru!!!!!

Anonymous said...

maluuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Qistina Filzah said...

majlis rasmi ker??sambutan hari guru la...kat skola sambutan pon ader gak nyanyi2 tu..ayo...bergmbr dgn mawi jek, salah ker??bkn sentuh2 dier pon...guru pon manusia biaser gak...ckp bunyik mcm xpuas ati jek...malu sgt ker??kalo malu pi pindh jadik cekgu negeri lain la kay...da 'cekgu2 negeri sembilan xtau malu'...hehe

Anonymous said...

tak sedar ke seluruh dunia duk kutuk guru2 negeri sembilan ni,
memang memalukan, siap bangga lagi makan sebelum orang jemput makan,,ajar murid macam tu la agaknya....

Anonymous said...

http://cursingmalay.blogspot.com/2010/06/aura-mawi-membuatkan-ramai-cikgu-cikgu.html

Anonymous said...

http://www.tranungkite.net/v10/modules.php?name=News&file=print&sid=6050\%27

Qistina Filzah said...

seluruh dunia mengutuk cekgu n9???wow...glamer gak n9 sampai dikenali diseluruh dunia...da la wak, xperlu la pnjg2 kn citer ni...kalo xnk kununnyer guru2 dipndg hina, saper suh owg 'tutt' tu jempot mawi wat persembhn...mawi tu artis, guru tu manusia biaser gak...normal la pi bergmbr sumer tu...bkn nyer dowang pi peluk2 mawi pon..yg salam2 bkn muhrim tu betol la, sy pon tau downg xpatot wat mcm tu,majlis tu pon mmg nk meraikn guru2...bkn formal sgt...samer mcm sambutan hari guru peringkt skola sumer...xder la nmpk guru2 n9 teruk sgt akhlaknyer...kat skola pon kekadg ade jempot artis utk satu2 persmbhn, ikot keadaan la...yg penting tatatertib dijager kay...

Anonymous said...

apa tak seluruh dunianya gempar,, adik aku kat Jordan emel gambar2 gelagat guru2 n9 ni kat aku. aku yang kat malaysia ni yang tak tau jadi tau sebab orang jordan yang e-ml. ni belum lagi geng2 kat mesir, mekah dan lain2
kahhhkahhhkahhh

Anonymous said...

fitnah itu memang besar akibatnya. apa yg dilihat fenomena biasa, ambik gambar je. takde peluk memeluk, berlaku.zaman sekarang org ada kamera digital, hp bergambar. lps amik masing2 duduk semula takde adegan memalukan yg melampau..

Anonymous said...

saya pun pegi mlm tu dgn husband dan anak2..balik awal sbb anak kecik tido.mcm ni la situasi sebenarnya masa skang...bila artis disanjung2 lebih dari ahli agama...hilang jati diri sebagai seorang muslim...salah satu tanda akhir zaman ini la dia...org2 yang berilmu pun menyanjung artis...

Anonymous said...

Orang N.Sembilan kata perangai macam ni MENGELINTIN

Anonymous said...

ramainya cikgu nak bergambar dan snap gambar Mawi.. biasalah tu.. jumpa sekali sekala, nak bergambar kenangan.. tapi tiba2 aku nak muntah pulak tengok, ada cikgu terjerit2, n terkinja-kinja sampai naik atas stage nak bergambar dengan mawi..

lagi nak terkeluar muntah aku bila ada sorang cikgu pempuan ni, bergambar sambil nak peluk bahu mawi.. then, mawi siap cakap..

"ha, jangan peluk2 kak.. bergambar boleh, peluk jangan.."

time aku rasa mawi dah rimas giler.. hahaha.. tapi akak tu wat bodo je.. terus berposing dpn camera tanpa rasa malu..

http://warnailahhidupku.blogspot.com/2010/06/cikgu-peluk-mawi-di-seremban.html

http://cursingmalay.blogspot.com/2010/06/aura-mawi-membuatkan-ramai-cikgu-cikgu.html

http://assirkami.blogspot.com/2010/06/wahai-guru-tunjuklah-contoh-yang-baik.html

Anonymous said...

terimalah teguran sebagai pengajaran dan iktibar. tak usahlah melenting nak pertahankan benda yang memang tak elok dimata semua.saya sebagai seorang guru benar2 rasa apa yang terjadi pada malam tu adalah sesuatu yang tak sepatutnya dilakukan oleh insan yang bergelar guru. Buka guru tak boleh berkelakuan begitu, tetapi tengoklah pada majlis, sesuai atau tidak. terima kasih kepada semua yang menegur...

Anonymous said...

terimalah teguran sebagai pengajaran dan iktibar. tak usahlah melenting nak pertahankan benda yang memang tak elok dimata semua.saya sebagai seorang guru benar2 rasa apa yang terjadi pada malam tu adalah sesuatu yang tak sepatutnya dilakukan oleh insan yang bergelar guru. Buka guru tak boleh berkelakuan begitu, tetapi tengoklah pada majlis, sesuai atau tidak. terima kasih kepada semua yang menegur...

Anonymous said...

selain MENGELINTIN oghang N9 Cakap MENGONYAM....adik beradik GEDIK

Anonymous said...

orang pempuan memang gitu agaknya. maaflah. jangan emosi ya.

Anonymous said...

kalau kakitangan kerajaan..tak kira la di mana majlis yang kita hadiri..sekolah ke..luar sekolah..mesti la menjaga tatasusila penjawat awam.. aku pelik jugak..kalau disuruh hadiri menyuarat..macam-macam alasan..anak sakit la..laki tak bagi la...tapi kalau bab majlis cam ni sanggup dari jauh tengah malam hadiri..
1. memang memalukan kakitangan awam
2. memang memalukan golongan guru
3.memang memalukan kaum hawa
4.memang memalukan agama Islam

bagi guru-guru dan kakitangan awam yang lain..anda bebas untuk berbicara di alam maya...tapi ingatlah orang lain..mungkin lebih ramai orang meluat daripada sesetengah orang yang bangga dengan "kelakuan ini".

wajarlah pihak berwajib lebih ketatkan lagi syarat pengambilan penjawat awam/ guru kerana ini akan mencemarkan nama baik Penjawat awam itu sendiri..

yang ikhlas...

Anonymous said...

peduli apa aku dengan korang semua. yang penting aku sudah puas.......

Related Posts with Thumbnails