AHLAN WASAHLAN SELAMAT DATANG WELCOME WILLKOMMEN

Monday, May 31, 2010

Semoga Jadik Guru Berdedikasi...Bubye


Selamat tinggal tuk member2 praktikal 2010...semoger jadik guru yg lebih berdedikasi pasni yer walo dimaner kowang berader....yg nk kawen...selamat pengantin baru diucapkan...hehe


Share/Bookmark

Monday, May 24, 2010

Hari Tensionnnn!!!

Hari ni pepagi lagik aku rashe da xbez da...pakai baju pon mcm xkene jek...dgn tudung xjadik2...sampai2 skola jek pepagi lagik aku tgk barang2 atas meja aku ilang...abis hadiah2 hari guru aku hampir separuh hilang...gula2,coklat,lolipop,buah2 sumer da ader owg amek...aku pon xpasti la saper yg tibai...tp aku nk ckp la...kalo nk sgt pon,mintak la dulu, jgn la tibai hampir kesemuanyer...kendian pepagi da kene sound dgn org s.u.p...atas alasan aku ni leka sgt borak dgn kak salina sampai merugikan mser tuk jage exam kat dewan...padahal niat aku nk pi perhimpunan da, bkn dewan...yela jadual clash dgn kelas aku kat 2C...bygkn...pas dewan ke kelas,pastu ke dewan lik...sampai aku da lapar sgt...kak fizah ajak aku fly jek..ayo...tak menjadi la...tetiber kene lantik jadik guru kelas 2c sementara, & kedatangan bnyk hari da xtander...iqbar plak agak mcm bgs plak arini, yoyo o jek....& aku plak kene stapler kertas2 exam sivik hampir sorang jek....syaiful ader tlg jap, pastu dier kelas da...si apunk duk menyusun jek la...kak fizah dtg jap..nga aku bengang2 tu, kirim la teh ais kat dalil...yoyo menunggu...leh dier luper...arghhh...panas plak...ditambah, sampai2 jek aku kat bilik guru, handbag aku tertinggal kat s.u.p

paper pon saksikanlah vc iwan af8 ni...lagu ni bez...cumer model pompuan dier mcm xkener sket la...haha...tp leh la wat aku terhibur


Share/Bookmark

Sunday, May 23, 2010

Tahniah Shahir...hoi hoi hoi...hehe



Mlm td berakhir sudah rncgn realiti no1 Malaysia...af8 dgn juaranya Shahir Zawawi....suker aku tgk dier ni...suare bez,ruper ader...dak UIA plak tu...hehe...tahniah shahir, moge terus bertahan dlm industri seni tuk tempoh yg lebih lamer.....(info sejarah : aku ni boleh la dikaterkn peminat af...af1 aku sokong khai-n02,af2-adam-n03,af3-mawi-juara,af4-lotter-no2,af5-ebi(namer kucing aku nie)-no2,af6-nubhan-no3,af7-aril-no2,af8-shahir-juara...yeah...tahniah ^^,) semuer pilihan aku top3 belaka


Share/Bookmark

Friday, May 21, 2010

Sambutan Hari Jadi-Gantung Sekolah

Sebahagian daripada enam pelajar sekolah bersama ibu bapa menunjukkan surat gantung sekolah yang diterima baru-baru ini

Petikan dari paper Berita Harian hari Rabu lepas...& susulan cerita yg samer dlm pelbagai lagik paper termasuk utusan,harian metro & sinar...xketinggalan radio era...sampai ke hari ni masih lagi kes ni disebut lagik...untuk yg xtau aper2 just bacer paper jer dpt maklumat...jgn nk menuding jari menyalahkn skola la...ckp mcm2 skola xsporting la..cekgu kejamla...itula,inila...kowang xtau aper yg berlaku...& dowang ni mmg wajar digantung skola atas sebab2 tertentu...aku sebagai guru di sekolah yg terlibat ingin menyenaraikn antara sebabnyer

1. kes mereka da terlalu bnyk (rujuk buku disiplin la kalo berani) ikot merit mmg wajar digantung pun (penah kene gantung pun sebelum ni atas kes lain)

2. mereka ponteng kelas tmbhn waktu sambutan tersebut..kengkwn lain nga blja dlm kelas kowang wat keje lain plak

3. salah guner kelas iaitu menyepah2 kn air minuman,makanan tanpa kebenran...sekurang2 nyer bgtau guru kelas terbabit nk wat party...

4. membuat bising umpama budak kene histeria,hal ni yg menyebabkn mereka terkantoi (kalo timbul masalah saper yg susah??)

5.  jikalau berlaku aper2 kes spt kemalangan kecil pada mereka @ kelas dirosakkn saper yg akn bertanggung jwb????

6 .peraturan mmg xbenarkn pelajar wat party tanpa kebenaran (sy sendirik thn ni penah wat party kat skola utk sambutan besday budak...tp dgn kebenaran, & dikawal oleh sy sbg guru) jgn la pikir skola sajer2 nk gantung tanpe alasan kukuh (rujuk la post besday puteri...ok jek)


Enam pelajar digantung sekolah kerana majlis hari jadi

JEMPOL 18 Mei - Enam pelajar perempuan sebuah sekolah di Batu Kikir dekat sini dikatakan digantung sekolah sebanyak dua kali dalam bulan ini hanya kerana mengadakan majlis hari jadi salah seorang daripada mereka di sebuah kelas kosong.

Pihak sekolah dikatakan mendakwa enam pelajar perempuan itu menceroboh sebuah kelas kosong untuk mengadakan majlis itu pada pukul 4.30 petang, 6 Mei lalu selain mengadakannya tanpa kebenaran sekolah.

Berikutan itu, kesemua pelajar yang berusia 15 tahun itu dikenakan tindakan gantung sekolah pada 12 hingga 14 Mei lalu oleh pihak sekolah.

Namun, apabila pelajar itu kembali untuk meneruskan sesi pembelajaran, mereka sekali lagi dikejutkan dengan tindakan pihak sekolah yang dikatakan mengeluarkan sepucuk lagi surat penggantungan bermula semalam hingga esok.

Apa yang mendukacitakan ibu bapa pelajar terbabit, tindakan pihak sekolah dianggap keterlaluan dan tidak munasabah lebih-lebih lagi pelajar berkenaan akan menduduki Penilaian Menengah Rendah (PMR).

Seorang ibu pelajar terbabit, Sri Sheida Abdullah, 51, berkata, dia pergi ke sekolah berkenaan pada 12 Mei lalu untuk mendapatkan penjelasan.

''Malangnya, anak saya diarah pulang kerana digantung sekolah bermula 12 Mei hingga 14 Mei lalu. Oleh kerana tiada surat yang dikeluarkan pihak sekolah, saya pergi sekali lagi untuk mendapatkan penjelasan dan pihak sekolah mendakwa telah menghantar surat pada 10 Mei lalu," katanya di sini hari ini.

Menurutnya, dia terkejut apabila menerima sepucuk surat yang mengatakan anaknya digantung sekolah bermula semalam hingga esok.

''Apa masalahnya dengan pihak sekolah. Mereka menggantung persekolahan anak saya sampai dua kali atas kesalahan yang sama. Itu hukuman yang paling berat," katanya.

Seorang lagi ibu pelajar, Murti Mohsin, 46, berkata, dia tidak menduga hasrat anaknya untuk menyambut hari jadi bersama rakan-rakan berakhir dengan kisah malang itu.

''Hendak meraikan hari jadi pun kena gantung sekolah. Saya tidak faham kenapa pihak sekolah bertindak demikian," katanya.

Menurutnya, tindakan penggantungan itu akan memberi kesan berpanjangan kepada anaknya dan rakan-rakannya itu.

Murti berkata, biarpun anaknya itu bersalah atau melanggar peraturan sekolah, tindakan penggantungan itu bukan satu penyelesaian yang wajar.

''Saya harap selepas ini pihak sekolah tidak lagi mengeluarkan surat sedemikian hanya kerana mengadakan majlis hari jadi kecil-kecilan," ujarnya.

Dalam pada itu, cubaan Utusan Malaysia untuk mendapatkan penjelasan daripada pengetua sekolah terbabit tidak berhasil apabila dia enggan mengulas mengenai perkara itu.

Bagaimanapun, Pengarah Pelajaran negeri, Datuk Abdullah Mohammad ketika dihubungi berkata, beliau mahu laporan mengenai perkara itu diserahkan kepadanya segera.

''Saya mahu pihak sekolah memberikan penjelasan dan saya minta penjaga usah bimbang. Selepas saya menerima laporan dan penjelasan dari pihak sekolah, kami akan ambil tindakan yang perlu.

''Biasanya hukuman sebegitu adalah untuk mendidik dan mengajar pelajar yang melakukan kesalahan, bagaimanapun kita mahu lihat sama ada ia relevan atau tidak,'' katanya.

(sedikit bingkisan : terima kasih la pada budak2 6 orang tu bersamer penjaga mereka kerana memberikan 'hadiah hari guru' yg cukup bermakna pada thn ni hasil titik peluh guru mendidik mereka selamer 3 tahun di situ....guru mendenda atas dasar mendidik...disalah ertikn....jikalau ibu bapa rase ank mereka baik teraniaya...didikla mereka sendirik...& jgn salahkn guru jikalau satu hari nnt ank mereka x jadik 'orang'...terima kasih anak2 murid)


Share/Bookmark

Sunday, May 16, 2010

Bowling,Kepci,Tgk Muvi,Fun Fair


Semalam...aku,kak fizah kuar bersamer 2 jejake smkbk iaitu iqbar ngan syaiful...dowang kali ni nk blanje kitowang lagik jejalan kat sban...bgs tol kowang ni..camni la kwn..hehe...thanx la sudi blanje mcm2...pepagi dlm kul10 kitowg bertolak ke sban...mkn dulu,pas2 men bowling yg juare tuk 2games tu iqbar la...hampir2 kak fizah nk kalahkn iqbar da...wat gruping, laki lwn pempuan...pastu pi kepci, tgk muvi citer robin hood,pastu singgah funfair plak...harapan nk dpt bear besar...tp aku & kak fizah dpt keychain jek...hehe, balik2 abah da bebel...tp aku tetap puas ati dpt gak tgk kunset af8 mlm td elok2 time aku balik shahir nyanyi (tahniah ke final kay ^_^) dan selamat hari guru tuk semuer guru2 di malaysia terutamer tuk my fwenzzz...geng2 gstt,dak2 praktikal,cekgu2 tetap yg sporting baik2 belake....xluper tuk pihak pentadbir yg berkaliber....Selamat hari Guru...'guru pembina negara bangsa'...eceh


Share/Bookmark

Friday, May 14, 2010

Papai Cekgu Bani

Iltizam dgn BaniBani penah gak melatih dowang nie
siyes jek mkn adik beradik kembar nie..hehepotong kek3 cekgu baekkkAizim nga leka tgk Iqbar men iphone baru sblm start mkn kek

Selasa mlm aritu...kakngah kater wat majlis sket tuk Robani coz arini iaitu Jumaat...14 Mei Bani last bertugas kat smkbk nie...dier da abes praktikal...so, dak2 Iltizam yg ngah berlatih nasyid sempena 'hari guru' nie menyambut samer la...disertai oleh jurulatih baru iaitu aizim & iqbar...aku & kak fizah pon dijempot samer...utk Bani...selamat bertugas kat tmpt baru bler posting nnt...mintk kat Sabah kn...hehe...dpt awex sabah cantik2 tu...semoger jadik guru yg baik,berdedikasi....papai Bani...good luck!!


Share/Bookmark

Sunday, May 9, 2010

Afmasuk Shahir

shahir time diumumkan ader afmasuk mlm td

Mlm td time kitowang lik dari seremban pi semenyih, sempat tgk kunset ke 8 kat umah abg..xla tgk yeye sgt yela shahir xder, lg pon nk rush lik n9 coz da lewat mlm...tp aku siap ckp lik...ader afmasuk ni...yela mcm biasela...taktik astro, time undian xbape memberangsangkan...muler la astruk wat taktik kotor kuarkn peserta peberet...mcm shahir kene...tp bg sesape dak2 skula remaje yg layan af tu..undila masuk shahir yerr tuk ke final..hehe...aku promo jek...chaiyokkkk...afmasuk shahir ^_^


Share/Bookmark

Sirkit Cabaran Mendaki Gunung Angsi 2010


Semalam 8 Mei 2010, Program Sirkit Kedua iaitu Cabaran Mendaki Gunung Angsi plak...membawa peserta hampir samer mcm aritu...ader perubhan sket jek...yg dlm kereta aku plak si zarul dgn iwan da xikot...pepagi lagik, da ngamuk pasal kereta ayie...ayo...yeye pinjamkan kereta tuk dak2 praktikal tu lain jadinyer...namun pastu kak fizah & aku cool lik...pas mendaki gunung, kitowang pi round2 seremban plak dgn iqbar & kengkwan praktikal...cari souveneir tuk ank2 murid saiful plak...pas2 pi semenyih, amek phone...pastu anta mus & ayie lik...

pas penat mendaki, mkn tghari plak...apunk ni sampai puncak..aku,kak fizah sampai check point 4 1/2 jek..hahaawat kak fizah menikmati air hijo sgt ker??hehejumpe dak2 poli...mintak air..sporting dowang nitunjuk botol air memasingjeling kiri..hehetunjuk lobang idung plakmemasing xsampai puncak ponn...hampir jeknga carik pacat plakkitowang sampai check point 4 1/2 taufitri,mus & azrul sampai puncak
mus & cekgu ekon nyer...si dalil sampai check point 6asywad muker xpuas ati jekfitri,mus,dalilyoyo la apunk...dalil naik dgn aku & kak fizah memuler...pastu xlarat da...dier pi tewus,tunggu dier tuwun, tuwun sesamer  untuk balik jek
letih ni sbnrnyer tp pose gakkak fizah xlarat da...jpm patah lik...heheapunk & dalil

Tengah start daki sampai check point 2...memuler iqbar,syaiful join samer...tetibe mendapati dowang ilang...ropenyer da patah lik coz iqbar sakit kaki sbb ape ntah...haha...tula berlagak sgt..... ^^,




Share/Bookmark

Wednesday, May 5, 2010

Kawan Baru


Sekarang aku & kak fizah selalu kuar jejalan dgn kwn baru (bak kater razis...hmm yela razis skrg kurang da kuar dgn kitowang) iaitu dgn dak2 praktikal...lgpon dowang ni nk abes da perkhidmatan kat smkbk ni ujung bulan ni...so skrg ni baru la nmpk berkawan...dowang ni rajin gak menolong,sporting jek la....senang bwk berunding...Jumaat lps, sempena meraikan perpisahan dgn dowang ni,kitowang wat mkn2...so duit beli bhn2 kongsi bersamer la...pandai gak si iqbar & gapal masak ayam masak merah...haha,Robani plak xdpt join coz ayah dier sakit skrg...samer2 la kiter doakan...Robani abes awal iaitu 14hb ni...pape pon...moge dowang ni time jadik cekgu tetap jgn luper kwn la mcm sowang tu...ehem...


Share/Bookmark
Related Posts with Thumbnails